به گزارش راسخون به نقل از مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه ۲۸ تیرماه با حضور ۳۳۰ کاراته کا از ۳۱ کشور به میزبانی ازبکستان در تاشکند آغاز و در نهایت عصر امروز یکشنبه با قهرمانی ژاپن خاتمه یافت و تیم ملی کشورمان عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

تیم ملی کاراته ایران در مجموع مردان و زنان موفق به کسب ۵ مدال طلا، دو نقره و چهار برنز شد. ژاپنی‌ها با ۶ طلا، دو نقره و سه برنز قهرمان شدند. ازبکستان، میزبان مسابقات نیز با ۳ طلا، یک نقره و دو برنز بعد از ایران در جای سوم ایستاد. عربستان و قزاقستان با یک طلا و دو نقره، چین با یک طلا و سه برنز و اندونزی با یک نقره و دو برنز در مکان‌های چهارم تا هفتم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفتند.

برای تیم ملی ایران در این مسابقات کومیته تیمی بانوان و مردان، طراوات خاکسار، حمیده عباسعلی و ذبیح الله پورشیب ۵ مدال طلا، رزیتا علیپور و کاتای تیمی بانوان (الناز تقی پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی زاده) ۲ مدال نقره، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، فاطمه صادقی و کاتای تیمی مردان (ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر) هم چهار مدال برنز کسب کردند.

ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی، سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، زهرا یاوری در وزن ۶۸- کیلوگرم، رضا روشن در وزن ۵۵- کیلوگرم و مجید حسن نیا در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز توفیقی در کسب مدال نداشتند.